Alkomaty ustnikowe to urządzenia pomiarowe oparte na zastosowaniu ustnika. Mogą mieć bardzo różne kształty i rozmiary ale ich użytkowanie sprowadza się do jednego: w jak najbardziej precyzyjny sposób zbadać kontrolowaną osobę. To właśnie ustnik daje nam precyzję pomiaru. Dmuchamy w niego przez kilka sekund, dzięki czemu próbka do analizy jest duża i bardziej wiarygodna z rzeczywistością niż w przypadku alkomatów przesiewowych. Pamiętajmy jednak, że alkomaty ustnikowe są nieco wolniejsze, zwykle dłużej przygotowują się do pomiaru, dłużej czekamy na wynik oraz potrzebujemy czasu na wymianę ustnika. Niebagatelną sprawą jest także cena ustnika, który za każdym razem należy wymienić podczas badania kolejnej osoby. Jeśli jest to np. 100 osób dziennie X 2zł X 30 dni, miesięczny koszt wydany na same ustniki może wynieść nawet 6000 zł lub więcej. Doprecyzujmy zatem przed zakupem jaki alkomat jest nam potrzebny i wybierzmy optymalny stosunek ceny urządzenia, codziennej eksploatacji do pożądanych efektów.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.